کد خبر: 1202782
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
 
جوان آنلاین: راننده خودروی شوتی حامل مشروبات الکلی و موادمخدر در تعقیب و گریز با شلیک پلیس به کام مرگ رفت. 
ساعت ۳ بامداد دیروز چهارشنبه ۱۵ آذر‌ماه، مأموران کلانتری ۱۳۶ فرجام، تلفنی به قاضی امیرحسین علیمردان، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران مرگ مرد جوانی را که با شلیک گلوله کشته شده بود، خبر دادند. 
آنطور که مأموران پلیس اعلام کردند مرد فوت شده ساعتی قبل در تعقیب و گریز گشت مأموران پلیس با شلیک گلوله زخمی و برای درمان به بیمارستان منتقل می‌شود، اما تلاش پزشکان برای نجات جان او نتیجه‌ای نمی‌دهد و وی در نهایت بر اثر خونریزی شدید فوت می‌کند. 
با اعلام این خبر، بازپرس جنایی همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی راهی محل و در بیمارستان با جسد مرد ۳۵ ساله‌ای به نام فرزاد روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله به کام مرگ رفته بود. 
بررسی‌ها نشان داد علاوه بر مرد فوت شده که راننده خودرو بوده، مأموران گشت پلیس مرد سالخورده‌ای را هم داخل خودرو بازداشت کرده‌اند. 
 
 خودروی شوتی 
یکی از مأموران در توضیح ماجرا گفت: «ساعتی قبل در محدوده حفاظتی در حال گشت‌زنی بودیم که در یکی از خیابان‌ها، خودروی پژویی را در حال دور‌دور دیدیم. به نظر مشکوک می‌رسید، به همین دلیل دقایقی آن را تحت نظر گرفتیم و از طرفی هم متوجه شدیم شماره پلاک خودرو مخدوش است. تصمیم گرفتیم خودرو را متوقف کنیم. به آن نزدیک شدیم و دستور ایست دادیم. راننده مرد جوانی بود که با دیدن خودروی پلیس پایش را روی پدال گاز فشار داد و سرعتش را زیاد کرد. در صندلی کنار او هم مرد سالخورده‌ای نشسته بود. بلافاصله موضوع را به مرکز اطلاع دادیم و خودرو را تعقیب کردیم و چندین بار به راننده هشدار دادیم که خودرویش را متوقف کند، اما او توجهی به دستورات ما نکرد. راننده با حرکات خطرناک سعی داشت ما را از تعقیب و گریز منصرف کند و ما هم وقتی دیدیم او خودرو را متوقف نمی‌کند، ابتدا چند تیر هوایی شلیک کردیم، راننده باز هم توجهی نکرد، پس از آن ما با به‌کار‌گیری قانون سلاح به سوی خودرو تیراندازی کردیم و خودرو هم چرخی زد و متوقف شد. وقتی به خودرو رسیدیم، دیدیم راننده زخمی شده است و به سرعت او را برای درمان به بیمارستان منتقل و مرد سالخورده را هم 
بازداشت کردیم.»
وی ادامه داد: «در بازرسی از خودرو مقدار زیادی مشروبات الکلی و موادمخدر که جاسازی شده بود کشف کردیم و در بررسی سامانه پلیس هم دریافتیم خودروی پژو از خودرو‌های به اصطلاح شوتی است که راننده آن کالای قاچاق و مشروبات الکلی از شهر‌های مرزی به تهران منتقل می‌کند.»
تیم جنایی در ادامه از مرد سالخورده تحقیق کرد. وی در ادعایی گفت: «من راننده را نمی‌شناختم و دقایقی قبل از حادثه برای رفتن به مقصدم تاکسی اینترنتی گرفتم که مرد فوت شده با خودروی پژویش به سراغم آمد و مرا سوار کرد تا به مقصدم برساند، اما در میانه راه مأموران پلیس به او دستور ایست دادند و وی هم فرار کرد و در تیراندازی مأموران پلیس کشته شد.»
در حالی مرد سالخورده مدعی است مسافر خودرو بوده که بررسی‌های پلیسی حکایت از آن دارد وی با راننده خودرو همدست است، به همین دلیل او برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایای پنهان حادثه در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار